Friday, October 28, 2011

Rindu waktu itu..

Assalamualaikum...pa habaq?cht?hehehe..kali ni nk cerita psal rindu..rindu sape?haha..relax² bkn rindu marka ni..marka² xmen..ni nk crite psal rindu time waktu² kecik dulu..korang rindu x waktu korang kecik dulu?mesti la kan..xyah ckp da tau..aku pon same..rindu sesgt..time form 5 dulu aku slalu je berangan xnk jd dewasa..sbb byk mslh nnt timbul..tambah² plak aku ni jenis budak yg brutal ckit..huhu..

ok..back to the story..sbb utama sbnrnye aku xsuke jd dewasa ni sbb skrg ni aku da jd makin terok perangai..kalau dulu kecik² bersih je muka aku, tgk je sejuk hati mandang...bak kata pepatah xyah guna pencuci muka..xkira la safi ke, sabun betik ke, clorox ke atau pencuci muka lain yg seiklan kat tv tu...tp skrg ni :(..aku pon kadang² benci tgk muka aku..sbb ape ye? bile check pnye check..baru tau sbb AMALAN aku da xjaga sgt skrg ni..kalau dulu tiap2 mlm bce surah Waqiah, Al-Mulk n Sajadah tp skrg da x..quran sentuh je..tp tidak seintim dulu aku dgn Al-quran skrg ni..Astaghfirullah hal a'zim..tp mcm mana pon aku bersyukur sbb masjid masih jd tempat yg paling kerap aku kunjung setakat ni..masa depan nnt?Insya Allah..moga Allah permudahkan..

Kesimpulannya, jgn jdk mcm aku..jd la seorang yg soleh/solehah yg istiqamah dalam bermujahadah melawan nafsu..jaga iman, jaga Islam, jaga amal... insya Allah hidup tenteram. :)



                                                                                                                                       ( Ar-Rad: 28)

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan dzikrullah". Ketahuilah! Dengan "dzikrullah"itu, tenang tenteramlah hati manusia.


p/s: untong la aku ni jnis baka tubuh kecik..smpai bila² pon awet muda..hahaha

No comments:

Post a Comment